Uczą

Nauczanie wczesnoszkolne

Projekt bez tytułu(8)Katarzyna Lasoń

nauczanie wczesnoszkolne, język angielski

wychowawca klasy 1.

Absolwentka Uniwersytetu Jagiellońskiego, Uniwersytetu Śląskiego i Akademii Polonijnej w Częstochowie. Z wykształcenia filolog anglista, nauczyciel wychowania wczesnoszkolnego i przedszkolnego oraz oligofrenopedagog. W szkolnictwie pracuje od 2007 roku. Pasjonuje się literaturą, ze szczególnym upodobaniem powieści fantasy, kryminalnych i detektywistycznych.

51730770_2382448025375104_3942270173699899392_nJuż od czasów licealnych wiedziała, że to właśnie zawód nauczyciela jest jej ścieżką kariery. W swojej pracy kieruje się zasadą, że nauka może być świetną zabawą i wspaniałą przygodą. Uwielbia pracę z dziećmi, zarówno tymi młodszymi jak i z nastolatkami. Uważa, że motorem napędowym pracy w szkole jest spontaniczna radość, jaką niosą dzieciaki.

„Nauczanie w młodszych klasach daje ogromne możliwości. To wspaniałe, że my nauczyciele możemy poznawać i odkrywać świat razem z dziećmi. Interesuję się nauką języków obcych, naukami przyrodniczymi i literaturą – jestem ogromnie usatysfakcjonowana mogąc dzielić z dziećmi swoją pasję. Zadaniem nauczyciela wczesnoszkolnego jest inspirowanie i pobudzanie ciekawości świata.”

 

Projekt bez tytułu(6)Aneta Pasierbek

nauczanie wczesnoszkolne

wychowawca klasy 2.

Absolwentka Górnośląskiej Wyższej Szkoły Pedagogicznej w Mysłowicach, z wykształcenia pedagog resocjalizacji oraz nauczyciel wychowania wczesnoszkolnego i przedszkolnego. Z zamiłowania, od 11 lat profesjonalny animator kultury. W wolnych chwilach nałogowa pasjonatka powieści sensacyjnej i miłośniczka gór.

IMG_1177Artystyczna dusza, pogodne usposobienie i wrażliwość sprawiają, że lekcje Anety wymykają się schematom i konwencjom. Nigdy nie wiadomo, co będzie się działo, lecz wiadomo na pewno, że w centrum będzie stał uczeń. W ujęciu Anety nauka jest bowiem sztuką a uczeń – utalentowanym artystą. Celem nauczania wczesnoszkolnego jest wywołanie natchnienia do nauki, które będzie procentowało w latach następnych.

„Dzieci są dla mnie największą inspiracją i cenię sobie to, że mogę się od nich wiele nauczyć. Każdy nauczyciel powinien mieć w sobie odrobinę dziecka, dzięki temu będzie mógł poznawać świat razem ze swoimi uczniami.”

 

 

 

Nauczanie przedmiotowe

 

Projekt bez tytułu(5)Aleksandra Malczyk

j.polski

wychowawca klasy 5.

"Ilekroć, odłożywszy książkę, snuć zaczniesz nić własnych myśli, tylekroć książka cel zamierzony osiąga." (J. Korczak)

Absolwentka Uniwersytetu im. Marii Curie-Skłodowskiej w Lublinie i Uniwersytetu Pedagogicznego im. KEN w Krakowie. Z wykształcenia polonista, redaktor i bibliotekarz. Mocno skoncentrowana wokół zagadnienia edukacji holistycznej i porzucenia sztywnych ram przedmiotowych. Kiedy nie uczy – czyta powieści Stephena Kinga, Tess Geritsen i Jerzego Pilcha oraz zgłębia tajniki grafiki komputerowej.

20181012_091031Zapytana o swoją misję, bez namysłu opowiada o pragnieniu odczarowania stereotypu psora-polonisty. Dlatego często porzuca tablicę i kredę po ty, by zasiąść razem z uczniami w ławkach i oddać się pasjonującej dyskusji. Ceni metody aktywizujące i nieszablonowe rozwiązania. Korzysta z wiedzy, którą uczniowie zdobyli na innych przedmiotach po to, by pokazać, że różne dziedziny nauki wzajemnie się przenikają i uzupełniają. Jej celem jest pobudzenie wyobraźni i pokazanie, że można interpretować literaturę i poezję za pomocą różnych środków wyrazu.

„Uwielbiam lekcje, podczas których możemy wspólnie oddawać się pasji tworzenia wykorzystując to, czego nauczyliśmy się wcześniej. Dzięki temu uczniowie zaczynają dostrzegać praktyczny wymiar zdobytej wiedzy. Na moich lekcjach problem nigdy nie ma jednego rozwiązania a wiersz jednej interpretacji – każdy z nas myśli i postrzega świat inaczej. Trzeba te zdolności pielęgnować.”

 

Projekt bez tytułu(3)Karolina Adamska-Przybyło

język angielski

wychowawca klasy 6.

“Nie przepracowałem ani jednego dnia w swoim życiu. Wszystko co robiłem, to była przyjemność.” (T. Edison)

Anglista z krwi i kości, praktyk w najczystszej postaci. Swoją wiedzę zdobywała nie tylko w Polsce ale również podczas wielu wyjazdów do Anglii i rocznym pobycie w Miami, USA. Obecnie doskonali swój warsztat na Uniwersytecie Pedagogicznym w Krakowie na specjalizacji "Cyfrowy nauczyciel języka angielskiego" oraz regularnie uczestniczy w szkoleniach i konferencjach dla nauczycieli języków obcych. Pokazuje, że gramatyka nie jest nudna, technologia nie gryzie, a nauka nie musi odbywać się w ławkach.
 

IMG_9296"Staram się rozwijać autonomię ucznia. Na swoich lekcjach stawiam na komunikację i przyjazną atmosferę. Uczę poprzez zabawę, działanie i zainteresowanie uczniów różnymi dziedzinami, licząc, że angielski pozostanie z nimi na długie lata i da im nieograniczone możliwości w życiu. Pasjonuje mnie rozwijanie umiejętności międzykulturowych u uczniów, ich kreatywności, lekcje CLIL, a także wykorzystywanie materiałów autentycznych na zajęciach."

"Jestem miłośniczką podróży. Wraz z mężem i synem każdą wolną chwilę spędzamy odkrywając zakątki Polski i Europy podróżując z naszą przyczepą kempingową. Karawaning daje mi wolność i energię, a kempingi to miejsca gdzie rodzi się większość moich nauczycielskich pomysłów."

Projekt bez tytułu(9)Joanna Majcherczyk-Gancarz

matematyka

Absolwentka Uniwersytetu Śląskiego w Katowicach i Wyższej Szkoły Pedagogicznej w Krakowie, z wykształcenia matematyk, nauczyciel edukacji wczesnoszkolnej oraz logopeda. Pedagog z dużym dorobkiem i doświadczeniem zawodowym – od 30 lat kształci młode umysły. Pracuje także w Publicznej Szkole Podstawowej nr 10 w Chrzanowie.

Nauczycielstwo to nie tylko jej zawód, ale także pasja. Joanna to matematyk z krwi i kości – skrupulatny, zasadniczy, konkretny a zarazem przekazujący wiedzę w przystępny i zrozumiały dla uczniów sposób. Wyznacza jasne i przejrzyste zasady współpracy. Na jej lekcjach nie ma czasu na nudę, ponieważ oprócz zasad uczniowie poznają także sposoby ich wykorzystania w życiu codziennym. Matematyka jest przecież królową nauk.

„W mojej rodzinie wszyscy mamy ścisłe umysły. Mam syna Damiana, który ukończył Akademię Górniczo-Hutniczą w Krakowie i pracuje, jako programista. Mąż jest technikiem. W wolnych chwilach uwielbiam piesze wycieczki z mężem i moimi dwoma pieskami, słucham dyskotekowej muzyki, a także lubię dbać o dom. Wieczorami siadam na swoim tarasie i czytam naukowe książki. Wtedy towarzyszy mi mój kocur o imieniu Bambo.”